A vegán ételekkel kapcsolatban sokan azt hiszik, hogy csak zöldség és saláta létezik, közben ennél sokkal többről szól a vegánság!

Főoldal > Vegánnak lenni drága? - 5 hatalmas tévhit a vegán étrendről

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vegánnak lenni drága? - 5 hatalmas tévhit a vegán étrendről


2023/03/22
NA

Nagyon sok sztereotípia és tévhit kering a vegánsággal kapcsolatban, amelyek a közösségi médiában és a hétköznapokban keverednek. Ha kíváncsi vagy a vegán étrendre, vagy csak többet szeretnél tudni, akkor jó helyen jársz. Íme öt tévhit a vegánságról, amelyek csak arra késztethetnek, hogy életmódot váltsanak.

Vegán tévhitek

Miért értik félre a vegánokat? 

A vegánokat gyakran keverik a vegetáriánusokkal vagy sokszor csak egy diéta rajongóként, állatbarátként vagy elit csoportokhoz tartozó emberekként emlegetik őket. Az ilyen tévhiteknek különböző okai vannak, amelyeket közelebbről megvizsgálunk. 

 

1. tévhit: Vegánnak lenni drága

Igen, az előrecsomagolt élelmiszerek néha kissé drágának tűnhetnek, akár vegán akár nem. De ha figyelembe vesszük, hogy a vegánok nem esznek húst – az egyik legdrágább élelmiszert –, akkor megtakarításokat tapasztalhatunk, ha ez nem szerepel a listán. Ezenkívül a vegán étrend alapvető alapanyagai – a teljes kiőrlésű gabonák, a rizs, a hüvelyesek, a zöldségek és a gyümölcsök – szinte mindig megfizethetőek. Összességében a vegán étrend nagyon költségkímélő lehet.



 

2. tévhit: Nem viszel be elég fehérjét, ha vegán vagy

A vegánok rengeteg növényi alapú fehérjét tudnak bevinni zabból, quinoából, babból, spenótból, tofuból, lencséből, brokkoliból, diófélékből, magvakból stb. A fehérje az úgynevezett „élet építőköve”, amely hosszabb ideig megőrzi a jóllakottságot, energiát ad, és segít az izomépítésben. A vegán étrend pedig elegendő mennyiséget biztosít a szervezet számára, ha okosan állítjuk össze az étrendet. 

 

3. tévhit: Vegánnak lenni nagyon korlátozott

A legtöbb ember számára korlátozónak tűnhet az összes állati termékről való lemondás, beleértve a húst, a sajtot, a tojást és a halat. Ahelyett, hogy arra összpontosítanánk, amit nem ehetünk, összpontosítsunk arra, hogy mit ehetünk – meglepődhetsz a vengánság által kínált változatosságon. Elég csak egy vegán éteremben megnézni az étlapot: számos variáció fogad minket, melynek további fejlesztésére a vegán étterem marketing egyre jobban törekszik. Valójában a vegánság sokkal több étkezési lehetőség  előtt nyithatja meg az elmédet, beleértve az új ízek, fűszerek és főzési módszerek kipróbálását. 

 

4. tévhit: A vegánságnak nincsenek egészségügyi előnyei

Nem igaz! A vegánság és más növényi alapú étrendek ismerten csökkentik az olyan krónikus betegségek kockázatát, mint a rák, a cukorbetegség, a magas vérnyomás és a szívbetegségek. A vegán étrend segíthet az egészséges testsúly fenntartásában és a koleszterinszint csökkentésében is.

 

5. tévhit: Vegánnak lenni túl nehéz

Az életmódváltás és bármi új megszokása némi kihívást jelenthet. De ha kitartasz a terv mellett, a vegán étrend természetessé válhat számodra. Sok kedvenc ételed ízletes vegán opcióval rendelkezik, csak járj utána. Rengeteg forrás áll rendelkezésre a vegán életmód elindításához. És minél többet tanulsz a vegánságról (vagy bármilyen témáról, valójában), annál könnyebben tudsz eligazodni és haladni előre.




Elemzések



Legfrissebb cikkek


Hogyan rendelj az étteremben, ha komoly diétát kell követned
Az étteremben való étkezés kényelmes és társaságos élmény, azonban komoly diétát követve ez néha kihívást jelenthet. Fontos azonban tudatosan választani és kommunikálni az ételintoleranciákról vagy diétás korlátokról.
Így lehet kalóriaszámolás mellett étteremben enni
A kalóriaszámolás gyakran kihívást jelenthet azok számára, akik megpróbálják fenntartani vagy elérni egészséges testsúlyukat, miközben ki szeretnének szakadni a mindennapi rutinból és étteremben enni. Az éttermi étkezés viszont nem feltétlenül jelent akadályt a kalóriatudatos táplálkozás előtt, ha tudatosan választunk és okosan tervezünk. Íme néhány tipp, hogyan együnk étteremben úgy, hogy közben nem rontjuk el a diétánkat.
Kihez fordulj segítségért? Diabetológushoz vagy táplálkozási tanácsadóhoz?
A cukorbetegség kezelése sokszor kihívást jelent, és az egészséges étrend kialakítása is kulcsfontosságú ebben a folyamatban; ehhez pedig segítséget kaphatunk diabetológusoktól és táplálkozási tanácsadóktól egyaránt.
Egészséges és mentes receptek

Szeretnéd Te is egészségesebbre cserélni az étrendedet? A zérókonyha segítségedre lesz, hiszen rengeteg egészséges és mentes receptet hozunk Nektek, amik segítenek az egészségmegőrzésben, a súlyvesztés vagy éppen megtartásban és odafigyelünk a különböző ételallergiákra is! Kövesd mentes receptjeinket!

Ne felejtsd a testmozgást!

Az egészséged megőrzésének érdekében nem minden az egészséges táplálkozás és a mentes ételek fogyasztása, de elengedhetetlen a rendszeres testmozgás is! A testmozgás bármely fajtáját választod, mi segítünk kihozni magadból a maximumot és ha mellette követed a mentes recept oldalunkat is garantáltan kihozhatod magadból a maximumot!

Egészséges Életmód

Mit jelent számodra az egészség? Te is úgy gondolod, hogy mindegy csak egészség legyen? Az egészséges életmód mindenki számára elérhető, de az biztos hogy tennünk kell érte! Az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás tökéletes egyensúlye elhozhatja mindenki életébe az egészséget, de tudj meg többet egészséges életmód cikkjeinkből!

Kitekintő

Cukor-, glutén-, vagy éppen laktózmentes finomságokat keresel? Vagy éppen beépítenél valamilyen újdonságot az edzéstervedbe? Akkor jó helyen jársz a zérókonyhán, de ha egy kis mentális felturbózásra van szükséged egészségedmegőrzéséhez, akkor ismaradj itt, hiszen náluk ebben a témában is olvashatsz!