Mentális tudatossággal egészségünk megőrzéséhez

Főoldal > Fa struktrúrájú kategorizálás > Lelki egészség

Lelki egészség

Mentális egészség megőrzése


A mentális egészség magában foglalja az érzelmi, pszichológiai és szociális jólétet. Befolyásolja, hogyan gondolkodunk, érzünk, cselekszünk, hogyan döntünk, és hogyan viszonyulunk másokhoz. A mentális egészség több, mint egy mentális betegség hiánya – alapvető fontosságú az Ön általános egészsége és életminősége szempontjából. Az öngondoskodás szerepet játszhat mentális egészségének megőrzésében, és segíthet a kezelésében és a gyógyulásában, ha mentális betegsége van.

 

A legjobb tippek a mentális jólét javításához


Mindannyiunknak jó lelki egészségre és jólétre van szüksége – ez elengedhetetlen a boldog és egészséges élethez. Íme az élet 7 olyan területe, ahol az egyszerű változtatások nagy változást hozhatnak. Miért ne kezdhetnénk el ma?

 

Mi a jó lelki egészség?


A mentális egészségünk gondozása nem olyasmi, amit csak akkor kellene megtennünk, ha nehézségekkel küzdünk, vagy ha lemerültek, szorongunk vagy stresszesek vagyunk. Valójában ez olyasvalami, amire mindig gondolnunk kell, és valóban be kell fektetnünk, akárcsak a testi egészségünkre.

A mentális jólétünk fenntartása jót tesz most nekünk, de segít a jövőbeni nehéz időszakok kezelésében is. Idővel csökkentheti a testi egészségügyi problémák kockázatát is.

Rengeteg dolgot tehetünk azért, hogy mindennap gondoskodjunk mentális egészségünkről és jólétünkről – kezd ezzel a 7 legjobb tippel!

 

1. Fogalmazd meg újra a haszontalan gondolatokat


Gondolkodásunk, érzésünk és viselkedésünk összefügg. Néha olyan gondolati vagy viselkedési mintákat alakítunk ki, amelyek nem hasznosak, így ezek felismerése és a dolgok másként való gondolkodása érdekében tett lépések javíthatják mentális egészségét és jólétét.

 

2. Légy a jelenben


Ha szánunk időt arra, hogy tudatosítsuk magunkat, és a jelen pillanatban legyünk, észrevegyük saját gondolatainkat és érzéseinket, valamint a körülöttünk lévő világot, jobb perspektívát nyerhetünk. Néha ezt tudatosabbnak nevezik.

 

3. Aludj jól


A jó minőségű alvás nagyban befolyásolja lelki és fizikai közérzetünket, ezért fontos, hogy eleget együnk.

 

4. Lépj kapcsolatba másokkal


Ha minőségi időt tölt barátaival vagy családjával, beszélget valakivel arról, hogyan érezzük magunkat, vagy módot talál arra, hogy segítsen másokon, ez megállíthatja magányának érzését, és javíthatja mentális egészségét és jólétét. Ez történhet online, telefonon vagy személyes találkozáskor.

 

5. Élj egészségesen


Az aktív életmód, a szabadban töltött élvezet és az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás mind hatással vannak érzéseinkre. A rossz szokások, például a dohányzás, valamint az alkohol- és koffeinfogyasztás visszaszorítása is pozitív hatással lehet hangulatunkra.

 

6. Tegyél valamit magadért


A kedvenc hobbi élvezetétől, valami új elsajátításától vagy egyszerűen csak a pihenésre szánt időtől kezdve fontos, hogy olyan dolgokat csinálj, amelyek boldoggá tesznek, mint például egy új hobbi kipróbálása vagy egy új készség elsajátítása.

 

7. Írj levelet a jövődnek


Amikor jól érzed magad, gondold át, mit szeretnél elmondani jövőbeli énednek, ha a dolgok nehezebbé válnak, és úgy találnád, hogy több támogatásra van szükséged. Ha emlékezteted magad arra, hogy most mi okozza a pozitív érzelmeket, átsegíthetsz a jövőben a nehezebb időszakokon.

Próbálj ki néhány tippet az Elmetervedből, és írd le azokat, amelyek segítettek, és adjon ötleteket az induláshoz, és minden mást, amit saját magadról tanultál.
 

« »

Legfrissebb cikkek


A legjobb Starbucks őszi italok 2022-ben, beleértve egy új csavart a tavalyi Apple Crisp Macchiato-hoz!
Évről évre a kávé szerelmesei világszerte várják a Starbucks őszi italait, a Pumpkin Spice és az Apple Caramell visszatérését. És minden augusztusban (vagy szeptember elején) a márka új módszereket talál termékkínálatának népszerűsítésére. Mutatjuk melyek lesznek idén a legmenőbb Starbucks italok!
5 egészséges és könnyű uzsonnaötlet meetingekre, üzleti konferenciákra
Kutatások mutatták ki, hogy az üzletemberek nagy kockázatnak vannak kitéve az elhízás szempontjából a meetingeken történő habzsolás miatt. Amikor eseményekről és találkozókról van szó, gyakran nehéz fenntartani az egészséges kiegyensúlyozott étrendet, de nem lehetetlen. A munkáltatók fontos lehet, hogy egészséges alternatívákat kínáljanak a harapnivalókra, hogy növeljék alkalmazottaik összpontosítását és teljesítményét a munkamenet során. A Businesswire tanulmánya szerint a nap folyamán egészségesen étkező alkalmazottak 25 százalékkal nagyobb valószínűséggel végezték jól munkájukat.
Egészséges és mentes receptek

Szeretnéd Te is egészségesebbre cserélni az étrendedet? A zérókonyha segítségedre lesz, hiszen rengeteg egészséges és mentes receptet hozunk Nektek, amik segítenek az egészségmegőrzésben, a súlyvesztés vagy éppen megtartásban és odafigyelünk a különböző ételallergiákra is! Kövesd mentes receptjeinket!

Ne felejtsd a testmozgást!

Az egészséged megőrzésének érdekében nem minden az egészséges táplálkozás és a mentes ételek fogyasztása, de elengedhetetlen a rendszeres testmozgás is! A testmozgás bármely fajtáját választod, mi segítünk kihozni magadból a maximumot és ha mellette követed a mentes recept oldalunkat is garantáltan kihozhatod magadból a maximumot!

Egészséges Életmód

Mit jelent számodra az egészség? Te is úgy gondolod, hogy mindegy csak egészség legyen? Az egészséges életmód mindenki számára elérhető, de az biztos hogy tennünk kell érte! Az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás tökéletes egyensúlye elhozhatja mindenki életébe az egészséget, de tudj meg többet egészséges életmód cikkjeinkből!

Kitekintő

Cukor-, glutén-, vagy éppen laktózmentes finomságokat keresel? Vagy éppen beépítenél valamilyen újdonságot az edzéstervedbe? Akkor jó helyen jársz a zérókonyhán, de ha egy kis mentális felturbózásra van szükséged egészségedmegőrzéséhez, akkor ismaradj itt, hiszen náluk ebben a témában is olvashatsz!