Rostok szerepe az étrendünkben

fooldal > Táplálkozz rostdúsabban!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Táplálkozz rostdúsabban!


2018/09/12

Ha az egészséges étrend kialakítása a téma, sokan nem vesznek figyelembe mindent. A leginkább a széndhidrátok, zsírok és kalóriák csökkentésére irányul egy egészséges étrend, illetve a fehérje bevitel növelésére. Azonban sokan nem figyelnek arra, hogy az étrendjük rostban is gazdag legyen. A rostok hozzájárulnak az egészséges bélműködéshez, így elgendhetetlen feltétele az egészséges életmódnak. 

Rostdús ételek

Szerencsére rostban gazdag ételeket könnyen találhatunk a háztartásunkban, és rendszeres napi fogyasztásukkal olyan egészségügyi problémákat kerülhetünk el, mint például a szívbetegségek kialakulását, végbél daganatot vagy az elhízást. 

Egy átlagos felnőtt ember napi 25g rostra van szüksége, ami egyáltalán nem sok és könnyen oda figyelhetünk rá, hogy betartsuk ezt a mennyiséget. A következőkben felsorolunk néhány olyan ételt, amelyek rendkívül gazdagok a rostokban és segíthetnek a napi mennyiség elérésében .



 

  1. Mandula
  2. Bab
  3. Málna
  4. Lenmag
  5. Zabkorpa
  6. Lencse
  7. Chiamag
  8. Édesburgonya
  9. Avokádó
  10. Articsóka

 

A fent felsorolt ételek közül az egyik leginkább javasolt az a zabkorpa és a lencse. Ezeknek viszonylag kis mennyisége is már 10-15g rostot tartalmaz ami mellé ha eszünk még némi gyümölcsöt és zöldséget vagy a fenti lista valamelyikét, könnyen el is értük a napi rostbevitel minimumát. 




48 36 55 57



Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni


Legfrissebb cikkek


5 tipp, hogy miért fogyassz banánt!
A banán nagy népszerűségnek örvend világszerte. Finom íze mellé még tápanyagokban is igen gazdag, így nem csoda, hogy rengetegen fogyasztják. Azonban számos pozitív hatása van még, amiről sokan nem tudnak. Mi most szeretnénk ezeket a tényeket bemutatni, maradj velünk! 
Fogyókúrás ételek
Ha fogyókúrára szánjuk el magunkat, akkor azzal tisztában kell lennünk, hogy csupán mozgással nehéz lesz rövid időn belül látványos eredményeket elérnünk. A sikerhez szükség van a megfelelő táplálkozás kialakításához is. Ha nem megfelelő az étrendünk, akkor hiába az aktív rendszeres mozgás, az eredmények nem fognak jönni, ami pedig könnyen elkeseríthet, és akár fel is adhatod a céljaid. A következőkben olyan fogyókúrás ételeket fogunk röviden bemutatni, melyek étrendünkbe való illesztése rendkívül pozitív hatással lehet a súlycsökkenésünkre. 
Így tarthatod 50 felett is fitten magad!
Azt mondják, hogy a fiatalság egyik kulcsa a rendszeres testmozgás. Akiknek a mindennapjuk részét képzi a sport, azok tovább megőrizhetik fiatalságukat. Azonban a testünk 50 éves korunk körül már nem olyan, mint régen, gyakoriak az ízületi fájdalmak, merevebbek az izmok, és az állóképességünk is gyengébb.  Azonban az alábbi tippekkel segíthetünk, hogy újra fittebbek és energikusabbak legyünk.