Így tedd magad energikusabbá reggelente!

ZeroKonyha

Egészségmagazin

Tovább a cikkekhez

Induljon energikusabban a nap!


Tippek a mozgékonyabb reggelekért!

Már sokadszorra szól az ébresztő reggel, de te még mindig képtelen vagy kimászni az ágyból? Folyton elkésel a munkából vagy az iskolából emiatt? Ha ismerősen hangzik a probléma van egy jó hírünk! Könnyen változtathatsz ezen, csupán néhány életmódbeli váltásra lesz szükséged, amelyek a következő sorokban be is mutatunk! 


Ébredj mindig azonos időpontban!

 

Ha szeretnéd, hogy szervezeted hozzászokjon a korai ébredéshez, akkor a legjobb amit tehetsz, ha a hét minden napján – beleértve a hétvégéket is – azonos időpontban fekszel le és kelsz fel. Egy idő után a bioritmusod hozzászokik az adott időponthoz, és már ébresztő nélkül is automatikusan kipattan a szemed. Ez persze nem működik úgy, ha hétvégente vagy a szabadnapokon viszont késő éjjeli fent vagy, és másnap átalszod az egész délelőttöt. Ilyenkor újra felborul a bioritmusod és következő héten megint nehéz lesz felkelni a kötelező időpontban. 

 

Ne sötétíts be teljesen éjszakára!

 

A testünkben a sötétség hatására elkezd olyan hormonokat termelni, amelyek a fáradtságérzetért felelősek, ennek köszönhetően álmosodunk el esténként. A természetes fény hatására pedig felébredünk. Azonban, ha teljesen besötétítünk a szobánkban, akkor nem fogjuk tudni észlelni a fényt, így a testünk tudat alatt még mindig azt fogja gondolni, hogy éjszaka van. Így ha teheted, mindig hagyj egy kis rést a redőnyödön vagy függönyödön, ahol reggelente beszűrődhet egy kis fény, így könnyebbé teheted az ébredés folyamatát is. 

 

Mozgasd át magad!

 

Egy kis reggeli torna remek segítség lehet, hogy az ébredés után könnyebben “magunkhoz térjünk”. Ne arra gondoljunk, hogy több órás kimerítő edzést kéne csinálnunk. Csupán egy kis átmozgató tornát, amely kicsit felélénkíti a testünk minden részét.

 

A reggeli ébredés folyamatát még számos más dolog könnyítheti meg. Hasznos lehet, ha ébresztőnket az ágyunktól távol helyezzük el, így kénytelenek leszünk felkelni, ha le szeretnénk kapcsolni. Az reggeli kávé pedig szinte, hogy biztos szerepel mindenki rutinjában, ami a koffein segítségével teheti könnyebbé a reggeleket. 

Szerző: H.R

címkék:

Kommentek


Életmód

Életmód

Az alábbi cikkeinkben megtalál mindent, ami az egészségtudatos életmóddal kapcsolatos. Legyen szó edzésről vagy táplálkozásról, azt itt megtalálja. 

Étrend

Étrend

A megfelelő étrend elengedhetetlen fontosságú a mindennapjainkban. Olvassa cikkeinket és tudjon meg többet. 

Receptek

Receptek

Egy egészséges menü elkészítése gyakran fejtörést okozhat, az alábbi cikkeinkben igyekeztünk, egyszerű ám annál finomabb és egészségesebb recepteket találni. 


"A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen."


Cikkek

A banán jótékony hatásai

5 tipp, hogy miért fogyassz banánt!

A banán nagy népszerűségnek örvend világszerte. Finom íze mellé még tápanyagokban is igen gazdag, így nem csoda, hogy rengetegen fogyasztják. Azonban számos pozitív hatása van még, amiről sokan nem tudnak. Mi most szeretnénk ezeket a tényeket bemutatni, maradj velünk! 

Fogyókúrás ételek listája

Fogyókúrás ételek

Ha fogyókúrára szánjuk el magunkat, akkor azzal tisztában kell lennünk, hogy csupán mozgással nehéz lesz rövid időn belül látványos eredményeket elérnünk. A sikerhez szükség van a megfelelő táplálkozás kialakításához is. Ha nem megfelelő az étrendünk, akkor hiába az aktív rendszeres mozgás, az eredmények nem fognak jönni, ami pedig könnyen elkeseríthet, és akár fel is adhatod a céljaid. A következőkben olyan fogyókúrás ételeket fogunk röviden bemutatni, melyek étrendünkbe való illesztése rendkívül pozitív hatással lehet a súlycsökkenésünkre. 

Fitten 50 felett is!

Így tarthatod 50 felett is fitten magad!

Azt mondják, hogy a fiatalság egyik kulcsa a rendszeres testmozgás. Akiknek a mindennapjuk részét képzi a sport, azok tovább megőrizhetik fiatalságukat. Azonban a testünk 50 éves korunk körül már nem olyan, mint régen, gyakoriak az ízületi fájdalmak, merevebbek az izmok, és az állóképességünk is gyengébb. 
Azonban az alábbi tippekkel segíthetünk, hogy újra fittebbek és energikusabbak legyünk. 
 

Rostdús ételek

Táplálkozz rostdúsabban!

Ha az egészséges étrend kialakítása a téma, sokan nem vesznek figyelembe mindent. A leginkább a széndhidrátok, zsírok és kalóriák csökkentésére irányul egy egészséges étrend, illetve a fehérje bevitel növelésére. Azonban sokan nem figyelnek arra, hogy az étrendjük rostban is gazdag legyen. A rostok hozzájárulnak az egészséges bélműködéshez, így elgendhetetlen feltétele az egészséges életmódnak.