Fogyókúrás étrend kialakítása egyénileg

ZeroKonyha

Egészségmagazin

Tovább a cikkekhez

Fogyókúrás étrend kialakítása

Egy fogyókúrás étrend kialakítása nagy kihívás lehet mindenki számára, aki a plusz kilóktól szeretne megszabadulni. Azonban már remek kezdeményezése, ha elhatároztuk magunkat, hogy ezentúl egészségesebben élünk és ezt mozgással és megfelelő étrenddel kívánjuk elérni. Természetesen ahhoz, hogy a kilóktól megszabaduljunk nem elég csupán a konditerembe ellátogatni heti néhányszor, vagy esetleg futni pár háztömbnyi távolságot hetente. A mozgás valóban fontos része a fogyásnak, de a táplálkozás még fontosabb. Ahhoz, hogy a testünk megfelelően tudjon működni, ellássuk elegendő energiával és megadjuk számára azokat a tápanyagokat amelyek az izom építésére szükségesek kulcsfontosságú, hogy minőségi ételeket fogyasszunk. A legtöbben azt a hibát vétik el, hogy elkezdenek testmozgás végezni, annak érdekében, hogy veszítsenek néhány kilót, azonban az étrendükön nem változtatnak. Ez esetenként még további súlynövekedéshez is vezethet, mivel a mozgás következtében megnő szervezetünk energiaigénye, és ha az egészségtelen hizlaló ételekből próbáljuk meg ezt az energiát pótolni, tehát még többet eszünk belőlük, akkor ne lepődjünk meg ha kockás has helyett csak egyre kerekebb lesz.

 

 

A fogyókúrás étrend kialakításánál figyeljünk arra, hogy ne legyen túl drasztikus változás a korábbi életmódunkhoz képest. Fokozatosan változtassunk. Ha eddig körömpörköltet ettünk nokedlivel és hurkával, akkor hirtelen ne kezdjünk el saláta levelet fogyasztani. Járjunk utána, hogy korunknak, nemünknek és testsúlyunknak megfelelően mennyi a napi ideális kalória bevitel. Ha ezt megtettük, akkor a kapott eredményből vonunk le 500-at. Ha napi 500 kalóriával kevesebbet viszünk be a szervezetünkbe a szükségesnél, akkor garantáltan fogyni fogunk. Az ideális testsúlycsökkenés heti 0,5-1kg közé esik. Azonban ne keseredjünk el, ha mi ezt két vagy három hét alatt érjük el. Mindenkinek máshogy változik a teste, van aki könnyebben van, aki nehezebben veszít a súlyából. A lényeg hogy kitartóak legyünk, mert ez nem egy rövidtávú folyamat. A hirtelen súlyveszteség amúgy sem egészséges, és a legtöbb esetben hamar vissza is jönnek a kilók.

 

Tippek a fogyókúrás étrend kialakításához:

 

Ha meghatároztuk a napi energia szükségletünket, akkor a legjobb, ha elosztjuk napi 4-5 étkezésre 2-3 órás időközönként. Többször együnk kevesebbet és lehetőleg az esti órákban jóval kisebb legyen az elfogyasztott mennyiség mint a délelőtti, napközbeni étekzéseknél.

 

 

A reggeli a napunk legfontosabb része. Ha a reggelink nem megfelelő, akkor az könnyen nehezítheti a fogyókúránkat, ügyeljünk a megfelelő étkezésre ahogy felkeltünk!

A fogyókúrás étrend kialakításakor igyekezzünk olyan ételekből összeállítani az étrendünket, amelyek rostban gazdagok, lehetőleg zsírszegények és alacsony kalóriatartalommal rendelkeznek.

 

 

A zöldségek és gyümölcsök fogyasztása fogyókúra idején kívül is fontos szervezetünk számára a bennük lévő alapvető vitaminok miatt. A fogyókúrás étrend kialakításában azonban kulcsfontosságú, hogy legalább napi 4-5 alkalommal fogyasszuk őket, magukban vagy az étkezések mellé.

 

 

Természetesen az önkontroll gyakorlása szintén nagyon fontos szerepet játszik az étrend betartásában. Megfelelő fegyelem nélkül képtelenek leszünk a szigorú diétát megtartani, és csalódni fogunk magunkban.


címkék: diéta, fogyókúra

Kommentek


Életmód

Életmód

Az alábbi cikkeinkben megtalál mindent, ami az egészségtudatos életmóddal kapcsolatos. Legyen szó edzésről vagy táplálkozásról, azt itt megtalálja. 

Étrend

Étrend

A megfelelő étrend elengedhetetlen fontosságú a mindennapjainkban. Olvassa cikkeinket és tudjon meg többet. 

Receptek

Receptek

Egy egészséges menü elkészítése gyakran fejtörést okozhat, az alábbi cikkeinkben igyekeztünk, egyszerű ám annál finomabb és egészségesebb recepteket találni. 


"A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen."


Cikkek

A banán jótékony hatásai

5 tipp, hogy miért fogyassz banánt!

A banán nagy népszerűségnek örvend világszerte. Finom íze mellé még tápanyagokban is igen gazdag, így nem csoda, hogy rengetegen fogyasztják. Azonban számos pozitív hatása van még, amiről sokan nem tudnak. Mi most szeretnénk ezeket a tényeket bemutatni, maradj velünk! 

Fogyókúrás ételek listája

Fogyókúrás ételek

Ha fogyókúrára szánjuk el magunkat, akkor azzal tisztában kell lennünk, hogy csupán mozgással nehéz lesz rövid időn belül látványos eredményeket elérnünk. A sikerhez szükség van a megfelelő táplálkozás kialakításához is. Ha nem megfelelő az étrendünk, akkor hiába az aktív rendszeres mozgás, az eredmények nem fognak jönni, ami pedig könnyen elkeseríthet, és akár fel is adhatod a céljaid. A következőkben olyan fogyókúrás ételeket fogunk röviden bemutatni, melyek étrendünkbe való illesztése rendkívül pozitív hatással lehet a súlycsökkenésünkre. 

Fitten 50 felett is!

Így tarthatod 50 felett is fitten magad!

Azt mondják, hogy a fiatalság egyik kulcsa a rendszeres testmozgás. Akiknek a mindennapjuk részét képzi a sport, azok tovább megőrizhetik fiatalságukat. Azonban a testünk 50 éves korunk körül már nem olyan, mint régen, gyakoriak az ízületi fájdalmak, merevebbek az izmok, és az állóképességünk is gyengébb. 
Azonban az alábbi tippekkel segíthetünk, hogy újra fittebbek és energikusabbak legyünk. 
 

Rostdús ételek

Táplálkozz rostdúsabban!

Ha az egészséges étrend kialakítása a téma, sokan nem vesznek figyelembe mindent. A leginkább a széndhidrátok, zsírok és kalóriák csökkentésére irányul egy egészséges étrend, illetve a fehérje bevitel növelésére. Azonban sokan nem figyelnek arra, hogy az étrendjük rostban is gazdag legyen. A rostok hozzájárulnak az egészséges bélműködéshez, így elgendhetetlen feltétele az egészséges életmódnak.